Kući / Auto oprema / OBD – autodijagnostika

OBD – autodijagnostika

Objavleno

OBD_header

OBD – autodijagnostika

OBD je kratica za «On Board Diagnose». Pod tim smatramo elektronički sustav intergriran u vozilo. OBD-2 ili OBD-II je autodijagnostički sustav druge generacije razvoja.
OBD korijene vuče iz SAD-a – točnije iz države Kalifornije. Kako bi se smanjilo zagađenje zraka prouzrokovano ispušnim plinovima motornih vozila u metropolama Los Angeles i San Francisco, nadležne su vlasti već 1988.g. uvele pooštrene emisijske granične vrijednosti za vozila na benzin sa zahtjevom dodatnog samonadzora vozila. Sve ostale države SAD-a preuzele su ovaj propis 1994.g. Godine 1996. u cijelom SAD-u na snagu je stupio OBD-2 standard – s još većim spuštanjem graničnih vrijednosti. U Europi je manje-više preuzet OBD-2 2001.g. pod nazivom OBD ili EOBD.

Normatizacija omogućuje u prvom redu zajednički dijagnostički sustav za gotovo sva vozila u svijetu. Nasuprot uvriježenom mišljenju, ova normatizacija ne obuhvaća samo podatke vezane za ispušne plinove, već zapravo cjelokupnu elektroniku.

«D» u kratici «OBD» je za dijagnozu. OBD2/EOBD je stoga pomoć u održavanju i prepoznavanju grešaka današnjih modernih vozila. Bez specijalnog alata (dijagnostički uređaj, skener, alat za skeniranje) danas je to gotovo nemoguće. OBD, međutim, nije sustav za manipulaciju tahometra ili pojačavanje snage, kako to često neozbiljni ponuđači pogrešno tvrde.

OBD1

 

 

• Kontinuirani nadzor svih komponenata relevantnih za ispuh
• Obuhvaćanje i javljanje u svako doba o značajnijim povećanjima emisije tijekom ukupnog rada vašeg vozila
• Zajamčeno stalno niža emisija ispušnih plinova
• Zaštita komponenata, npr. katalizatora kod izostanka paljenja
• Pohranjivanje podataka kada dođe do grešaka
• Spremno sučelje za očitavanje pohranjenih podataka te tekućih podataka

 

Ispitni uređaji za vozila, mjerni uređaji i OBD skener>>

Ima li moje vozilo OBD-2?
U SAD-u je od 01.01.1996. OBD-2 obavezan za sva nova vozila. U EU je za nova vozila s oto-motorom od 01.01.2001. uveden OBD-2, ovdje nazvan EOBD, s normom EURO-3. Za dizelska osobna vozila uveden je EOBD 01.01.2003. a za kamione 01.01.2005.

Europska vozila imaju OBD-2 u slučaju kada,
• imaju utikač prema shemi na slici dolje i
• u dokumentima vozila imaju navedeno u klasi štetnih tvari «EURO-3» ili više.

OBD2Utor 2 – J1850 Bus+ Utor 10 – J1850 Bus                                                             Utor 10 – J1850 Bus
Utor 4 – Dimenzije vozila Utor 14 – CAN Low (J-2284)                                         Utor 14 – CAN Low (J-2284)
Utor 5 – Signalno uzemljenje Utor 15 – ISO 9141-2 L izlaz                                    Utor 15 – ISO 9141-2 L izlaz
Utor 6 – CAN High (J-2284) Utor 16 – Baterija (+)-napon                                      Utor 16 – Baterija (+)-napon
Utor 7 – ISO 9141-2 K izlaz

 

Utikač se obično nalazi ispod armaturne ploče ili ispod pepeljare. Nisu svi utori utikača zauzeti. Ovisno o korištenom protokolu, dodatna utična mjesta ne mogu biti zauzeta s kontaktnim pinovima.
Kod europskih vozila s oto-motorom od godine proizvodnje 2000. nalazi se ovakva žuta lampica za prikaz greške funkcioniranja (MIL).

OBD3

Ona se pali u slučaju greške funkcioniranja. Ukoliko se radi o nekoj privremenoj greški, lampica će se ugasiti nakon tri ciklusa (paljenje, vožnja, gašenje) bez greške. Memorija grešaka u upravljačkom uređaju briše se tek nakon 40 ciklusa rada bez grešaka.

Što je OBD 3?

U SAD-u je u pripremi već nasljednik, OBD-3. Razlog planiranom uvođenju je taj što spomenutu upozoravajuću lampicu (za greške funkcioniranja) mnogi vozači jednostavno ignoriraju. Događa se da vozači dugo voze neispravno vozilo (do sljedećeg servisa). OBD-3 bi trebao putem radija ili satelita defekte i kodove grešaka zajedno s brojem šasije (VIN) samostalno javiti nadležnim tijelima a vlasnik bi trebao u nekom određenom roku biti pozvan da popravi svoje vozilo. Tehnologija za to već postoji a o posljedicama se trenutno raspravlja u SAD-u.

Zauzvrat za vozila s OBD-3 više ne bi bilo obaveznog godišnjeg ili dvogodišnjeg servisa.

Imate pitanja?

Vaše ime (obavezno)

Vaš email (obavezno)

Predmet

Vaše pitanje

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Top

Nastavljajući koristiti stranice, pristajete na korištenje kolačića. Više o kolačićima

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close